www.um.pabianice.pl

Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 66 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.

Czytaj więcej

Zamiana przepisów w zakresie usuwania drzew

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Wydział Ochrony Środowiska informuje, iż w dniu 17 czerwca 2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2017 r., poz. 1074).

Zmiana ustawy przywraca między innymi prawną ochronę drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Osoby fizyczne obowiązane są dokonać Prezydentowi Miasta Pabianic zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew, jeżeli obwód pnia drzew mierzony na wysokości 5 cm przekracza:

  • 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
  • 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
  • 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.



Uwaga!

Osoba fizyczna posiadająca nieruchomość związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą obowiązana jest do uzyskania zezwolenia.

Formularz zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew przez osobę fizyczną na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej


W terminie 21 dni od otrzymania zgłoszenia, pracownik Urzędu Miejskiego dokona oględzin drzew. Drzewa będzie można usunąć dopiero po upływie 14 dni od oględzin, pod warunkiem, że Prezydent Miasta nie wniesie sprzeciwu (tzw. milcząca zgoda). W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin, usunięcie drzew będzie mogło nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin właściciel nieruchomości wystąpi o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę, a budowa ta będzie mieć związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosły usunięte drzewa będące przedmiotem procedury zgłoszenia, wówczas na właściciela nieruchomości nałożony zostanie obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzew.

Usunięcie drzewa bez stosownego zgłoszenia lub przed upływem terminu do wniesienia sprzeciwu, tj. 14 dni od oględzin, a także w przypadku sprzeciwu Prezydenta Miasta skutkować będzie naliczeniem administracyjnej kary pieniężnej.



Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe, podmioty gospodarcze, osoby prawne, użytkownicy wieczyści obowiązani są uzyskać zezwolenie na usunięcie drzew w przypadku, gdy obwód pnia drzew na wysokości 5 cm od ziemi będzie przekraczał:

  • 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
  • 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
  • 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Autor: Agata Turza


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij