www.um.pabianice.pl

Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 66 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.

Czytaj więcej

Ponad 146 mln dla Pabianic

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Pabianice otrzymały 146,5 mln zł unijnego dofinansowania z przeznaczeniem na poprawę jakości komunikacji autobusowej, termomodernizację budynków oświatowych oraz przebudowę linii tramwajowej 41. Podczas konferencji w Pabianicach marszałek Witold Stępień przekazał prezydentowi Grzegorzowi Mackiewiczowi podpisane umowy na wszystkie trzy projekty, które łącznie mają wartość 250 mln zł.

przekazanie umów

„Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” – wartość projektu to 70,5 mln zł, dofinansowanie 48 mln zł, zakończenie w marcu 2020. Miasto m.in. kupi 18 autobusów hybrydowych, powstanie 15 km dróg dla rowerów, dworzec autobusów miejskich na pętli Waltera-Jankego, pojawią się elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, biletomaty i monitoringu na wybranych pętlach i przystankach. Pierwszym krokiem będzie zakup nowych autobusów.

„Poprawy efektywności wykorzystania energii w budynkach użyteczności publicznej gminy miejskiej Pabianice” – wartość projektu to 33 mln zł, dofinansowanie 10,5 mln zł, zakończenie w 2018. Termomodernizacja obejmie 11 budynków: przedszkoli, szkół, żłobka. Miasto realizuje projekt w partnerstwie publiczno-prywatnym. Prace termomodernizacyjne już się rozpoczęły.

„Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” – wartość projektu ponad 146 mln zl, dofinansowanie prawie 88 mln, zakończenie wrzesień 2020 (realizacja prac budowlanych trzeci kwartał 2018). Projekt obejmuje kompleksową modernizację linii tramwajowej 41 w Pabianicach i Ksawerowie. W tym mieści się m.in. przebudowa torowiska, modernizacja sieci trakcyjnej, zwrotnic i trakcyjnych linii kablowych, zmiana układu drogowego wzdłuż głownej ulicy. Pojawi się pas autobusowo-tramwajowy w ul. Zamkowej, ul. Stary Rynek i części ul. Warszawskiej, a przy nim wydzielone perony przystankowe i nowe wiaty, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z monitoringiem wizyjnym. Powstanie 1,5 km nowej drogi dla rowerów na Zamkowej, od Starego Rynku do Zielonej oraz wiata rowerowa na Dużym Skręcie.

infografika


Autor: Aneta Klimek


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij