www.um.pabianice.pl
Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 58 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.

Grudniowy wieczór z klasyką w Muzeum Miasta Pabianic

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Organizator Muzeum Miasta Pabianic

Kategoria Kulturalne

Data

W piątek, 15 grudnia, o godzinie 18:00 poczujemy atmosferę zbliżających się świąt.

W magiczny nastrój wprowadzą najpiękniejsze polskie melodie w opracowaniu na cztery ręce oraz kolędy na głos i fortepian.
Koncert w wykonaniu doskonałych artystek, na co dzień wykładających w łódzkiej Akademii Muzycznej - cenionych pianistek-kameralistek - Agaty Górskiej-Kołodziejskiej i Anny Liszewskiej oraz sopranistki Bożeny Wagner.


plakat informacyjny



BOŻENA WAGNER

Sopran, ur. w 1959 r. w Płocku. W 1987 r. ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski pod kierunkiem mgr Józefa Śledzickiego w Akademii Muzycznej w Łodzi. W 1985 r. została finalistką w I Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. W 1986 r. uczestniczyła w kursie wokalnym w mistrzowskiej klasie Christiana Elsnera.

W latach 1987–1994 pracowała w charakterze śpiewaczki – solistki w Teatrze Muzycznym w Łodzi. W latach 1987–1989 współpracowała z Operą i Operetką w Szczecinie (obecnie: „Opera na Zamku”). W tym samym czasie prowadziła także ożywioną działalność koncertową współpracując z Filharmonia Łódzką i Łódzkim Towarzystwem Muzycznym.

W latach 1994–2009 zajmowała się działalnością impresaryjną prowadząc własną firmę - Impresariat Artystyczny „Wag-Art.” Przez 15 lat jego działalności organizowała audycje muzyczne dla dzieci i młodzieży oraz koncerty dla dorosłej publiczności. Występowała w nich w podwójnej roli, jako prelegentka i śpiewaczka. Jednocześnie, od momentu ukończenia studiów pracowała, jako wykładowca emisji głosu w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Wokalno-Aktorskim w macierzystej uczelni, a od roku szkolnego 2005/2006 do chwili obecnej uczy śpiewu solowego w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. K. Kurpińskiego w Kutnie odnosząc sukcesy pedagogiczne w postaci znaczących nagród uczniów na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych Nadal prowadzi własną działalność koncertową występując z koncertami na terenie całego kraju. Bierze także udział w sesjach artystyczno-naukowych i publikuje swoje prace teoretyczne w wydawnictwach akademickich.

W 2005 r. uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej, a w 2013 r. – stopień doktora habilitowanego w Akademii Muzycznej w Łodzi.


AGATA GÓRSKA-KOŁODZIEJSKA

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie ukończyła z wyróżnieniem wydział Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie fortepianu prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej. W 2003 roku obroniła dyplom na wydziale Kameralistyki Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w klasie kameralistyki prof. Krystyny Hussar‑Moczulskiej, zaś w 2005 roku pod kierunkiem prof. Marii Koreckiej‑Soszkowskiej ukończyła Podyplomowe Studia Mistrzowskie Akademii Muzycznej w Łodzi w specjalności gra na fortepianie. W maju 2011 roku uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych w zakresie Instrumentalistyka w specjalności gra na fortepianie w Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2004 roku jest pracownikiem macierzystej uczelni. Jest laureatką II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym na Litwie (2012), III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym dla Młodych Wykonawców (Helsingor - Dania 2001) oraz laureatką nagród i wyróżnień dla najlepszego akompaniatora na: IX konkursie wokalnym im. Haliny Słoniowskiej w Dusznikach-Zdroju (2008), V Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (edycja międzynarodowa 2009), XI Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej" w Katowicach (2009). Prowadzi działalność koncertową w Warszawie, Łodzi i okolicach: m. in. w ramach spotkań muzycznych „Muzyka na Politechnice" w Sali Lustrzanej Politechniki Łódzkiej, w ramach I Łódzkiego Festiwalu Nauki i Sztuki występowała w sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina. Koncertowała w auli Muzeum Miasta i pałacu Herbsta w Łodzi, sali Polskiej Akademii Nauk w Łodzi, Muzeum Wnętrz Dworskich w Tubądzinie, Pałacu w Sannikach, Operze Wrocławskiej oraz dokonała nagrania w Rozgłośni Polskiego Radia. Występowała również wielokrotnie w Warszawie i okolicach: na Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym „Floralia Muzyczne - Muzyka w Kwiatach" w Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie k/Warszawy, w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym, w sali koncertowej Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie oraz w Żelazowej Woli. Wykonywała recitale pianistyczne w Brukseli, Bułgarii, na Litwie i w Tunezji. Była jurorem międzynarodowego konkursu pianistycznego (Tunis), prowadziła pianistyczne masterclass w Tunezji. Była pianistą prof. Teresy Żylis-Gara w ramach kursu wokalnego w Radziejowicach. Jest autorem monografii „Styl brillant we wczesnoromantycznej muzyce polskiej" (ŁTN 2012). Obecnie pełni funkcję prodziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego.


ANNA LISZEWSKA

Pianistka, urodziła się 19 lutego 1972 roku w Łodzi. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1995) w klasie fortepianu prof. Lidii Kozubek. W 1998 roku, w tej samej uczelni, ukończyła dwuletnie, podyplomowe studia kameralne pod kierunkiem prof. Barbary Halskiej. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich, m. in. prof. Johna Owingsa (Warszawa, 1993) i prof. Andrzeja Jasińskiego (Wrocław, 1993). Jej praca dyplomowa pt. Józef Hofmann jako pedagog została opublikowana w Zeszytach Naukowych Katedry Pedagogiki AMiFC (nr 30 z 1996 r.). W latach 1998-1999 współpracowała z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, z którą brała udział w licznych koncertach krajowych i nagraniach, a także w tournée zespołu w Niemczech, wykonując partię fortepianu w Koncercie na orkiestrę Witolda Lutosławskiego (dyr. Wojciech Rajski). Jako solistka występowała z Orkiestrą Kameralną Polish Camerata pod dyrekcją Marka Głowackiego, m. in. w koncertach B-dur KV 595 oraz A-dur KV 414 W. A. Mozarta. Wykonała wiele recitali kameralnych, zarówno z wokalistami jak i instrumentalistami, wypełnionych różnorodnym stylistycznie repertuarem. Akompaniowała śpiewakom podczas konkursów wokalnych zarówno pieśniarskich, jak i operowych, takich jak: Międzyuczelniany Konkurs Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2001, 2010), Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (2003, 2005), Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Haliny Słoniowskiej w Dusznikach Zdroju (2002, 2008), Neue Stimme International Competition w Dreźnie (2007), II Międzynarodowy Konkurs Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu (2008), I Europejski Konkurs Tenorów w Sosnowcu (2009), XIII Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2009), VII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2010) i wiele innych. Współpracujący z nią śpiewacy wielokrotnie zdobywali nagrody i wyróżnienia, byli wśród nich: Bernardetta Grabias, Piotr Hruszwicki, Szymon Komasa oraz Aleksander Jan Zuchowicz. Na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (2003) i IV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Kielcach (2010) otrzymała wyróżnienia za akompaniament. Była wielokrotnie zapraszana jako pianista akompaniujący do udziału w letnich Kursach Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu (1998-2001, 2007).

Od 1999 roku jest związana z łódzką Akademią Muzyczną, gdzie do 2010 roku pracowała akompaniując na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasach wokalnych, m.in. prof. Delfiny Ambroziak, prof. Urszuli Kryger, prof. Zdzisława Krzywickiego, prof. Leonarda Andrzeja Mroza i prof. Włodzimierza Zalewskiego, a także w klasie altówki prof. Zbigniewa Friemana.

Jej zamiłowaniem jest muzyka kompozytorów słowiańskich. Za pracę zatytułowaną „Folklor jako inspiracja twórczości wybranych kompozytorów słowiańskich XIX i XX wieku" otrzymała w przewodzie kwalifikacyjnym tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi (2009). Również muzyce słowiańskiej będzie poświęcona pierwsza monograficzna płyta w jej dorobku zatytułowana „Entuzjasta". Materiał nagrany wspólnie z młodym śpiewakiem Piotrem Hruszwickim ukazał się w 2013 roku i zawiera wybrane pieśni, ballady i utwory fortepianowe Stanisława Moniuszki.

Oprócz działań artystycznych pianistka zajmuje się również pracą pedagogiczną. Nieprzerwanie od 1995 roku prowadzi klasę fortepianu w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi. Od roku 2010 jest adiunktem w Katedrze Kameralistyki łódzkiej Akademii Muzycznej na Wydziale Fortepianu, Organów, Klawesynu i Instrumentów Dawnych. Obecnie pełni funkcję prodziekana tego Wydziału.


Autor: Piotr Poreda


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij