Deklaracja dostępności
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęUrząd Miejski w Pabianicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://um.pabianice.pl/
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .PDF, DOC i inne) są przygotowywane jako dostepne, tzn. nie mają prawidłowej struktury nagłówków.
- Niektóre pliki nie posiadają informacji o formacie i rozmiarze.
- Otworzenie nowego okna/zakładki w przeglądarce nie zawsze poprzedzone jest ostrzeżeniem.
Treści nieobjęte przepisami
- Transmisje obrady Rady Miejskiej w Pabianicach, nadawane na żywo, nie posiadają napisów dla osób Głuchych.
- Nie wszystkie dokumenty archiwalne opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są dostępne cyfrowo.
- Treści archiwalne niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Dokumenty pochodzące od innych podmiotów są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, np. zaproszenia w formie plaktów na wydarzenia organizowane przez podmioty inne niż Urząd Miejski w Pabianicach.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (DOCX, 120 kB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dariusza Szymańskiego - mejlowo publikacje@um.pabianice.pl lub telefonicznie +48 42 22 54 683.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Prezydent Miasta Pabianic Grzegorz Mackiewicz
- Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
- mejl: g.mackiewicz@um.pabianice.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Budynek ul. Zamkowa 16 (budynek główny)
- Do budynku od ul. Zamkowej prowadzi wejście wyposażone w automatyczne drzwi przesuwne oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową;
- Przed wejściem, na filarze, jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
- Hol na parterze budynku dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku, z możliwością ich obsługi w Informacji, Biurze Obsługi Interesantów oraz w kasach;
- Na parterze budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, w tym dla osób korzystających z wózka oraz sala przystosowana do obsługi tych osób;
- Na parterze usytuowane jest stanowisko z pętlą indukcyjną dla osób niedosłyszących;
- W budynku brak jest windy – bariera architektoniczna i informacji głosowych;
- Przed budynkiem usytuowane jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych lub niedowidzących;
- W budynku można korzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu.
- Budynek ul. Narutowicza 33
- Przed wejściem na teren Urzędu, na filarze przy furtce, jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
- Od furtki do budynku prowadzi chodnik wykonany z kostki bezfazowej, który osobom o szczególnych potrzebach umożliwia bezpieczną komunikację;
- Pierwsze wejście od lewej strony prowadzi do wydziałów Urzędu, które znajdują się na pierwszym piętrze budynku;
- W budynku brak jest windy – bariera architektoniczna i informacji głosowych;
- Klatka schodowa, prowadząca na piętro, oznaczona jest pasami kontrastowymi doprowadzającymi do schodów, które posiadają kontrastowe oznaczenie stopni;
- Osoba o szczególnych potrzebach może przywołać pracownika za pomocą domofonu zamontowanego na zewnątrz, z prawej strony drzwi wejściowych do budynku;
- Osoba o szczególnych potrzebach może udać się do wejścia z prawej strony, oznaczonego: „Straż Miejska”, gdzie na parterze znajduje się sala obsługi;
- W sali obsługi zamontowana jest pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących;
- Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych lub niedowidzących;
- Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
- O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.
- Budynek ul. św. Jana 4
- Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, w tym korzystających z wózka;
- Wydziały Urzędu znajdują się na parterze oraz na pierwszym i drugim piętrze budynku, do których prowadzą schody – bariera architektoniczna;
- Brak jest podjazdu, windy, informacji głosowych;
- Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
- Przed budynkiem jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- W budynku znajduje się pętla indukcyjna;
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych lub niedowidzących;
- Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
- O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.
- Budynek ul. św. Jana 10
- Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w tym korzystających z wózka, a dalej schody – bariera architektoniczna;
- Parter i pierwsze piętro budynku zajmuje Miejska Biblioteka Publiczna. Na drugim piętrze znajdują się wydziały Urzędu Miejskiego;
- Brak jest podjazdu, windy, informacji głosowych, pętli indukcyjnych;
- Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
- Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- W budynku brak jest windy i informacji głosowych;
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych lub niedowidzących;
- Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
- O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.
- Budynek ul. Kościuszki 18
- Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, w tym korzystających z wózka, a dalej schody – bariera architektoniczna;
- Parter i pierwsze piętro budynku zajmuje Wspólnota mieszkaniowa. Na drugim piętrze znajduje się Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego;
- Brak jest podjazdu i windy – bariera architektoniczna;
- Brak informacji głosowych i pętli indukcyjnych;
- Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
- Przed budynkiem nie ma miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i niedowidzących;
- Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
- O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.
- Budynek ul. Kościuszki 22-26
- Do budynku prowadzi jedno wejście nieprzystosowane dla osób o szczególnych potrzebach, w tym korzystających z wózka, a dalej schody – bariera architektoniczna;
- Parter zajmuje organizacja pozarządowa, która prowadzi noclegownię i schronisko dla osób bezdomnych;
- Na pierwszym piętrze znajduje się Wydział Urbanistyki Urzędu Miejskiego;
- Brak jest podjazdu i windy;
- Brak informacji głosowych i pętli indukcyjnych;
- Przy drzwiach wejściowych jest zamontowany Totupoint, który po połączeniu się z aplikacją w telefonie umożliwi osobom niewidomym i niedowidzącym uzyskanie informacji jakie sprawy mogą załatwić w tym budynku Urzędu;
- Przed budynkiem nie ma miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami;
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i niedowidzących;
- Można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Usługa jest dostępna on-line w godzinach pracy Urzędu;
- O posiadanych udostępnieniach informują zamieszczone na drzwiach wejściowych piktogramy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Autor: Dariusz Szymański, Anna Kilańska