Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 58 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.
Miasto Pabianice w 2025 roku przeznacza kwotę 200.000,00 zł na realizację zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tzw. "małych grantów". Powyższe środki zostały zabezpieczone w trzech Wydziałach:
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu - 90.000,00 zł;
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych - 90.000,00 zł;
Wydział Ochrony Środowiska - 20.000,00 zł.
Czym są "małe granty"? To dotacja ze środków publicznych na realizację zadania publicznego, spełniającego łącznie następujące warunki:
wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000,00 zł;
zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
Uwaga!Jedna organizacja w ciągu jednego roku budżetowego może pozyskać maksymalnie 20.000,00 zł dotacji udzielonych w trybie art. 19a.
Aby skorzystać z dotacji, organizacja musi złożyć do Prezydenta Miasta Pabianic uproszczoną ofertę realizacji zadania publicznego (znajdziesz ją w zakładce Dokumenty do pobrania). Z uwagi na niezbędne procedury administracyjne, ofertę należy złożyć co najmniej 21 dni przed planowanym rozpoczęciem realizacji zadania publicznego.
Ofertę w wersji papierowej można złożyć w Biurze Obsługi Interesanta na parterze głównego budynku Urzędu Miejskiego w Pabianicach przy ul. Zamkowej 16. Ofertę wypełnioną elektronicznie i opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, należy przesłać na adres elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /1311aholak/SkrytkaESP.
W ciągu 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty do Urzędu, właściwy Wydział dokonuje oceny formalnej. W przypadku stwierdzenia braków możliwych do uzupełnienia, oferent będzie wzywany do ich uzupełnienia. Wezwanie będzie dokonywane e-mailowo lub telefonicznie.
Po pozytywnym zakończeniu oceny formalnej złożona oferta zostaje podana do publicznej wiadomości na okres 7 dni:
w Biuletynie Informacji Publicznej (w zakładce Tablica ogłoszeń);
na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Pabianicach przy ul. Zamkowej 16;
na stronie internetowej um.pabianice.pl (w zakładce Dla mieszkańca/Organizacje pozarządowe/Dotacje dla NGO/Tryb pozakonkursowy).
W czasie publikacji oferty każdy może zgłosić do niej uwagi. Uwagi będzie można zgłaszać (w wersji papierowej lub elektronicznej – podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) do właściwego Wydziału. Po rozpatrzeniu uwag i uznaniu celowości realizacji zadania, zawarta zostanie umowa o jego wsparcie lub powierzenie.
Ostatnim krokiem jest realizacja zadania publicznego oraz sprawozdanie się w ciągu 30 dni liczonych od daty zakończenia realizacji zadania wskazanej w ofercie (wzór sprawozdania znajdziesz w zakładce Dokumenty do pobrania).
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.