Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 58 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.
Wydawanie zaświadczeń o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę
Podczas czynności związanych ze sprzedażą nieruchomości, notariusz może poprosić o zaświadczenie potwierdzające, czy nieruchomość znajduje się na obszarze zdegradowanym, na obszarze rewitalizacji.
Zaświadczenie wymagane jest tylko gdy:
nieruchomość położona jest w całości na obszarze rewitalizacji,
nieruchomość położona jest częściowo na obszarze rewitalizacji.
Zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę wydawane są na podstawie składanych wniosków. Wniosek o wydanie zaświadczenia może złożyć każdy zainteresowany (wnioskodawca lub pełnomocnik). Jeśli do urzędu składane jest pełnomocnictwo to należy je opłacić dodatkowo - 17 zł.
Procedura wydawania zaświadczenia w sprawie rewitalizacji:
Gdzie złożyć wniosek?
Osobiście - w Wydziale Rozwoju Miasta (ul. św. Jana 4) Urzędu Miejskiego w Pabianicach (w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 – 16.00, wtorek: 8.00 – 17.00, piątek: 8.00 – 15.00),
Pocztą - na adres: Urząd Miejski w Pabianicach Wydział Rozwoju Miasta ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice,
Za pośrednictwem platformy ePUAP (/1311aholak/SkrytkaESP).
Ile kosztuje wydanie zaświadczenia?
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, wnoszonej w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach ul. Zamkowa 16 (parter) poniedziałek, środa, czwartek: 8:00 – 15:00, wtorek: 8:00 – 16:00, piątek: 8:00 – 14:00.
Ile czeka się na wydanie zaświadczenia?
Zaświadczenie wydawane jest nie później niż w terminie 7 dni od złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku.
Jak można odebrać zaświadczenie?
Dokument można odebrać papierowo lub elektronicznie.
Jakie przepisy prawne regulują załatwienie tej sprawy?
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji,
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Gdzie można uzyskać odpowiedzi na dodatkowe pytania?
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.