www.um.pabianice.pl
Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 58 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.

Wydawanie zaświadczeń o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Podczas czynności związanych ze sprzedażą nieruchomości, notariusz może poprosić o zaświadczenie potwierdzające, czy nieruchomość znajduje się na obszarze zdegradowanym, na obszarze rewitalizacji.

Zaświadczenie wymagane jest tylko gdy:

  1. nieruchomość położona jest w całości na obszarze rewitalizacji,
  2. nieruchomość położona jest częściowo na obszarze rewitalizacji.

Zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę wydawane są na podstawie składanych wniosków.
Wniosek o wydanie zaświadczenia może złożyć każdy zainteresowany (wnioskodawca lub pełnomocnik). Jeśli do urzędu składane jest pełnomocnictwo to należy je opłacić dodatkowo - 17 zł.

Procedura wydawania zaświadczenia w sprawie rewitalizacji:

Gdzie złożyć wniosek?

  • Osobiście - w Wydziale Rozwoju Miasta (ul. św. Jana 4) Urzędu Miejskiego w Pabianicach (w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 – 16.00, wtorek: 8.00 – 17.00, piątek: 8.00 – 15.00),
  • Pocztą - na adres: Urząd Miejski w Pabianicach Wydział Rozwoju Miasta ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice,
  • Za pośrednictwem platformy ePUAP (/1311aholak/SkrytkaESP).

Ile kosztuje wydanie zaświadczenia?

Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, wnoszonej w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach ul. Zamkowa 16 (parter) poniedziałek, środa, czwartek: 8:00 – 15:00, wtorek: 8:00 – 16:00, piątek: 8:00 – 14:00.

Ile czeka się na wydanie zaświadczenia?

Zaświadczenie wydawane jest nie później niż w terminie 7 dni od złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku.

Jak można odebrać zaświadczenie?

Dokument można odebrać papierowo lub elektronicznie.

Jakie przepisy prawne regulują załatwienie tej sprawy?

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  3. Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji,
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

Gdzie można uzyskać odpowiedzi na dodatkowe pytania?

Wydział Rozwoju Miasta

ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice

Tel. +48 42 22 54 625

w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Załącznik:

Wniosek o wydanie zaświadczenia o rewitalizacj (PDF, 65 kB)

plakat informacyjny, treść powyżej

Autor: Marta Baśko

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij