www.um.pabianice.pl

Pabianice znajdują się w aglomeracji łódzkiej. Stanowią zarazem centrum 120-tysięcznego powiatu. Funkcjonują tutaj najważniejsze dla społeczności instytucje i urzędy. Miasto liczy 63 tys. mieszkańców i obejmuje obszar 33 km2.


Projekt „e-Pabianice”

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Fundusze Europejskie Program Regionalny, promuje łódzkie, Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego


Miasto Pabianice realizuje projekt „e-Pabianice” dofinansowany w Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VII-Infrastruktura dla usług społecznych, Działanie VII.1- Technologie informacyjno-komunikacyjne.

Celem projektu jest poprawa dostępności i stopnia wykorzystania usług elektronicznych dla obywateli w formie platform elektronicznych i ich upowszechnienie w celu szybkiej i sprawnej komunikacji ze społeczeństwem, integracja historyczno-kulturowa mieszkańców i i włączenie społeczne osób dotychczas wykluczonych

Całkowita wartość projektu: 523 630, 88 PLN

Dofinansowanie projektu z EU: 317 158, 54 PLN


Przedmiotem projektu pn. „e-Pabianice” jest budowa w Urzędzie Miejskim w Pabianicach oraz Miejskim Zakładzie Pogrzebowym szeroko dostępnych dla obywateli regionalnych platform umożliwiających dostęp przez Internet do usług publicznych oraz upowszechnianie systemów teleinformatycznych, pozwalających na szybką i sprawną wymianę danych pomiędzy różnymi podmiotami, umożliwiających poszerzenie zakresu spraw, które można zrealizować drogą elektroniczną oraz zakup systemów zapewniających bezpieczeństwo przechowywania danych cyfrowych.


Powyższe cele zostaną osiągnięte poprzez budowę i instalację unikalnych interaktywnych systemów teleinformatycznych, a także rozbudowę już istniejącej infrastruktury informatycznej „Interaktywnego administratora cmentarzy” o nowe funkcjonalności.


W ramach projektu zaplanowano m.in.:

  • instalację systemu transmisji on-line obrad Rady Miejskiej, umożliwiającego mieszkańcom śledzenie obrad Rady za pośrednictwem strony internetowej urzędu;
  • wdrożenie systemu zarządzania obradami Rady Miejskiej oraz montaż nowego systemu nagłośnienia sali obrad Rady;
  • uruchomienie systemu dystrybucji dokumentów pomiędzy Biurem Rady a radnymi;
  • utworzenie platformy crowdsourcingowej partycypacji społecznej, jako kompleksowego rozwiązania, zapewniającego możliwość partycypacji społecznej mieszkańcom, budującej silniejszy związek między mieszkańcami Pabianic;
  • rozbudowę systemu „Interaktywnego administratora cmentarzy”, łącznie z aplikacją mobilną „GROBONET”. Planowane jest uruchomienie nowych funkcji do aplikacji mobilnej „GROBONET”, zamontowanie infokiosku przed wejściem na cmentarz, co ułatwi mieszkańcom odnalezienie grobów bliskich.


plakat informacyjny


Autor: Arkadiusz Bujacz


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij